Do Vídně bude čtyřpruh, potvrdilo Ministerstvo dopravy

Do Vídně bude čtyřpruh, potvrdilo Ministerstvo dopravy
16. 10. 2014Média a tiskové zprávy

Nedávné spekulace o tom, že Ministerstvo dopravy nechce vybudovat silnici spojující Brno a Vídeň ve čtyřpruhovém uspořádání, jsou definitivně vyvráceny. Centrální komise Ministerstva dopravy ve středu 15. 10. schválila na základě studií zpracovaných za dohledu Ministerstva dopravy šířkové uspořádání rychlostní silnice R52 v úseku Pohořelice – Mikulov v kategorii čtyřpruhová komunikace o šířce 25,5 metru.

„Dodržuji jen to, co jsem od počátku tvrdil. Nikdy bych si nedovolil navrhovat, že pro spojení Brna s Vídní stačí obyčejná dvoupruhová silnice. Znovu to opakuji, diskuse o dvoupruhu vyplynuly z mého jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a na jím uvedeném faktu, že rakouská strana až k našim hranicím dočasně čtyřpruh nepovede,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.

Plán spojit  jihomoravskou metropoli s hlavním městem Rakouska čtyřproudovou dálnicí nebyl nikdy ohrožen. Spekulace se objevily v některých médiích poté, co z jednání ministra Prachaře s hejtmanem Pröllem jasně vyplynulo, že rakouská strana zatím nepočítá v příhraničním úseku se čtyřproudou komunikací a zaměřuje se na dobudování obchvatů měst. „I pro nás je nejbližším úkolem postavit obchvat Mikulova, což by spojení s Rakouskem výrazně usnadnilo a ulevilo dotčeným částem Mikulova. Příprava celého úseku mezi Pohořelicemi a rakouskou hranicí ale probíhá pro definitivní čtyřpruhové uspořádání, což nijak nevylučuje to, že v případě komplikací s přípravou navazujících úseků by tato komunikace mohla být dočasně vybudovaná jako dvouproudá. Včerejší rozhodnutí Centrální komise jenom potvrdilo, co jsme celou dobu říkali a očekávali, a snad již bude konec spekulacím o tom, že bych já nebo kdokoliv jiný na ministerstvu uvažoval vyřešit tuto strategickou komunikaci obyčejným dvoupruhem,“ říká ministr Prachař.

O dočasném dvoupruhovém uspořádání s územní rezervou pro čtyři pruhy ministr dopravy dříve hovořil pouze a jen v souvislosti s obchvatem Mikulova, neboť ani v tuto chvíli ještě není možné předjímat, zda a v jaké podobě Jihomoravský kraj schválí vlastní Zásady územního rozvoje. Právě tyto chybějící zásady jsou totiž hlavní překážkou pro přípravu a následnou realizaci rychlostní komunikace R52 jako celku. Dokud zastupitelé jihomoravského kraje neschválí zakotvení rychlostní silnice R52 v Zásadách územního rozvoje, není možné přípravu celého úseku k rakouským hranicím dořešit. Jediný úsek, který není podmíněn přijetím Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, je tříkilometrová část vedená okolo Mikulova. „Za Ministerstvo dopravy má v každém případě čtyřpruh v celé délce R52 zelenou,“ uzavřel Prachař.

Zpět na výpis článků