Ministr dopravy Ťok: S Transparency International jsme si vyjasnili postup při zakázce na poradenstv

Ministr dopravy Ťok: S Transparency International jsme si vyjasnili postup při zakázce na poradenstv
16. 10. 2015Média a tiskové zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok se dnes setkal se zástupci Transparency International (TI), aby jim vysvětlil postup při zakázce na technicko-organizačního poradce, který ministerstvu pomůže v dalších krocích zajišťujících provoz mýtného systému po roce 2016. Ministr zástupcům TI vysvětlil, že nadále počítá se soutěží na projektového manažera velkého tendru na provoz mýta po roce 2019 a vypíše ji do konce roku.

Jsem rád, že jsme si tuto věc s Transparency International vysvětlili a jasně oddělili soutěž na poradce pro velký mýtný tendr od konzultací, které potřebujeme pro jednání s Kapschem a nastavení Evropské služby elektronického mýta. Po debatě s právníky jsme se také shodli na tom, že nepovedenou soutěž na projektového manažera z loňského roku jsme zrušili správně a šlo o jiné služby, než jaké nyní chceme po najatých odbornících,“ řekl po schůzce ministr dopravy Dan Ťok.

Přímé zadání služeb technicko-organizačního poradce společnosti Deloitte se týká hlavně podpory při současném jednání s firmou Kapsch, kde ministerstvo nevyhnutelně potřebuje asistenci odborníků, kteří znají stávající mýtný systém po technické i legislativní stránce. Tito odborníci na mýto jsou v současnosti ve společnostech Deloitte a v s ní spolupracující firmě CGI, které stát v mýtné problematice zastupovaly a poskytovaly poradenství u podobného mýtného systému i v Polsku.

Pokud jde o mýto, jsem v situaci, kdy hasím obrovský požár a snažím se celé roky odkládaný problém vyřešit. Nevybírat mýto znamená ztrátu 25 milionů korun denně, za rok je to téměř 10 miliard korun. Není moje vina, že nyní již jsme v časové tísni, ani to, že smlouvu s Kapschem někdo kdysi uzavřel tak, že vůbec nepamatuje na předání systému. Pokud máme tyto věci řádně dořešit, naplánovat přechod na nového provozovatele a zavést u nás Evropskou službu elektronického mýta, potřebujeme k tomu kvalitní experty, jinak bude stát pořád v jednáních tahat za kratší konec,“ dodal ministr dopravy.

Ke stažení: Dopis ministra dopravy řediteli Transparency International Davidu Ondráčkovi

Stáhněte si:
Zpět na výpis článků