Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové

Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové
22. 7. 2014Média a tiskové zprávy

Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové

Dostavba posledního úseku dálnice D11 do Hradce Králové začaly za účasti ministra dopravy Antonína Prachaře v úterý 22. července. Stavbaři se na D11 vrátily po osmi letech a práce začly na těch částech stavby, které jsou časově nejnáročnější. Jedná se především o mosty a křižovatky. Řidiči by se po novém úseku měli projet v srpnu roku 2017. Oproti ceně, která vyplývala z původní smlouvy, se podařilo dosáhnout úspory zhruba 18 %, konečná cena stavby je 1,1 miliardy korun.

„Stavba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové byla zahájena již v roce 1978, poslední úsek byl ale zprovozněn před osmi lety a od té doby se stavba nepohnula vpřed. Jsem proto rád, že se nám podařilo tuto problematickou stavbu znovu rozjet,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Dokončením chybějící části dálnice v úseku Osičky – Hradec Králové v délce necelých 2,5 kilometru bude dálnice D11 dokončena až k Hradci Králové.

Práce začaly na úsecích, které jsou časově nejnáročnější. Kromě pěti mostních objektů se jedná zejména o mimoúrovňovou křižovatku Kukleny. Ta je náročná i z hlediska organizace stavby, neboť se práce musí odehrát v takovém režimu, aby bylo možné stále zachovat provoz na silnici I/11, po které je vedena tranzitní doprava na trase Praha – Náchod.

Práce na pozemcích, u nichž zatím nebylo dořešeno majetkoprávní vypořádání, nejsou technologicky složité. Věříme proto, že se podaří i tuto věc vypořádat a neohrozí  zprovoznění celého úseku v předpokládaném termínu. Práce budou hotovy do tří let od začátku stavby, řidiči by nový úsek dálnice do Hradce Králové měli začít užívat v srpnu roku 2017.

Se zhotovitelem stavby, sdružením firem EUROVIA CS, a.s., Metrostav a.s. a Strabag a.s. se podařilo dojednat snížení ceny u dvanáct let staré smlouvy na tuto stavbu a to o zhruba 18% na konečných 1,1 miliardy korun.

Od Hradce Králové na česko-polskou hranici zbývá dostavět 70 kilometrů. Výstavbu těchto úseků ministerstvo ve spolupráci s ŘSD postupně připravuje. Trasa povede kolem Hradce Králové na Jaroměř v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na Královec, kde se napojí na připravovanou polskou silnici S3.

 

Zpět na výpis článků