V Brně stavaři finišují s rekonstrukcí nástupiště hlavního nádraží a opravou Pražského viaduktu

V Brně stavaři finišují s rekonstrukcí nástupiště hlavního nádraží a opravou Pražského viaduktu
24. 8. 2017Média a tiskové zprávy

Další etapa nezbytných oprav na druhém nejvytíženějším nádraží v České republice se blíží ke konci. Rekonstrukce čtvrtého nástupiště a příslušných kolejí na hlavním brněnském nádraží a oprava tzv. Pražského viaduktu budou v září u konce. Skončí tak i objízdné trasy pro dálkovou opravu přes brněnské Dolní nádraží.

V Brně stavaři finišují s rekonstrukcí nástupiště hlavního nádraží a opravou Pražského viaduktu
„Všechny práce probíhají v termínech, 10. září skončí oprava tzv. Pražského viaduktu a výměna pražců a kolejnic mezi nádražím a odbočkou Židenice, skončí tak výluky a cestující budou moci opět využívat naplno hlavní nádraží v Brně,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Po druhém a třetím nástupišti bude do konce srpna také kompletně zrekonstruované i čtvrté nástupiště brněnského hlavního nádraží, které bude mít nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas i mobiliář. Stávající asfaltobetonový povrch nahradila betonová dlažba s vodicí linií a varovnými pásy pro nevidomé.

Rekonstrukce nástupiště vyjde celkově na 68 milionů korun, náklady na opravu mostu přes Křenovou ulici činí 55 milionů, výměna kolejí pak 35 milionů a úprava zázemí brněnského Dolního nádraží pak vyšlo na 12 milionů korun, kde vznikly nové přístřešky pro cestující.

Brno čeká další omezení v letech 2018 a 2019

Opravy brněnského nádraží jsou jak z dopravního, tak i technického hlediska nezbytné a nesnesou další odklad. Jedná se o opravy související s udržením provozuschopnosti železničního uzlu, která je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána.

„Nejnáročnější opravy čekají hlavní nádraží v Brně v letech 2018 a 2019, vyžádají si téměř 2,5 miliardy korun a výluka potrvá od jara příštího roku až do prosince 2019,“ vysvětluje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Investičně nejnáročnější bude kompletní rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a jeho budoucí ovládání z jednotného obslužného pracoviště. Vzhledem k tomu, že stávající staniční zabezpečovací zařízení bude během realizace stále funkční, musí se nové umístit do postavené technologické budovy. Vedle zabezpečení se bude také řešit rekonstrukce napájení, kolejí a výhybek, úpravy kolejiště ve stanici i na přilehlých úsecích.

 
Zpět na výpis článků
Související články