Zástupci zemí V4 se shodli na tom, že návštěva servisu v souvislosti s aférou Dieselgate nemá být po

Zástupci zemí V4 se shodli na tom, že návštěva servisu v souvislosti s aférou Dieselgate nemá být po
11.1.2016Média a tiskové zprávy

Zástupci zemí V4 se shodli na tom, že návštěva servisu v souvislosti s aférou Dieselgate nemá být po

Ministr dopravy Dan Ťok dnes na Ministerstvu dopravy přivítal zástupce ostatních členských států Visegrádské čtyřky. Společně jednali o dalším postupu v kauze týkající se dieselových motorů z koncernu Volkswagen. Výsledkem jednání, jehož cílem bylo vyměnit si informace o dopadech kauzy a navrhnout plánovaná opatření s co nejmenším dopadem na koncové uživatele vozů s dotčenými motory, byl jednoznačný: pro povinné svolávací akce nejsou zákonné prostředky.

Slovenskou delegaci vedl státní tajemník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje František Palko, maďarskou zástupce státního tajemníka pro dopravu Zsolt Becsey a z Polska přijela skupina vedená náměstkem ministra dopravy Jerzym Szmitem. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Výsledek dnešního jednání tak potvrdil předběžné závěry z jednání ministra Dana Ťoka s britskou homologační autoritou VCA a britským ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem. „Britská autorita VCA, která homologuje škodovky pro evropský trh, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software,“ uvedl už dříve ministr Ťok, který nyní prosazuje jednotný postup nejen pro země V4, ale v celé Evropské unii.

Na místě jednání byli také zástupci koncernu Volkswagen, kteří přítomným demonstrovali, jak úprava aut v servisech bude probíhat v praxi. Problém s dieselovými motory koncernu VW se týká vozů vývojové řady EA 189 s objemem motorů 1,2 l, 1,6 l a 2,0 l TDI. Pro jednotlivé typy vozů má koncern připravená řešení, která spočívají v úpravě softwaru a u jednoho typu motoru i drobného hardwarového zásahu. Nepovinné prohlídky v servisu by mohly začít na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2016, proběhnout by měly až u 80 % dotčených vozů.

 

 

 

 

Zpět na výpis článků