Obchvat Třince začíná sloužit řidičům, odvede dopravu z města

Obchvat Třince začíná sloužit řidičům, odvede dopravu z města
17.10.2017Média a tiskové zprávy

Řidiči mohou nově využívat obchvat Třince. Jedenáct kilometrů dlouhý úsek Nebory – Oldřichovice – Bystřice je součástí silnice I/11 a výrazně uleví obyvatelům města Třinec a obce Vendryně. Stavba také významným způsobem pomůže velkým firmám sídlícím v regionu. Obchvat je zároveň významnou trasou propojující Českou republiku se Slovenskem a Polskem.

Obchvat Třince začíná sloužit řidičům, odvede dopravu z města
„Jsem rád, že se obchvat, jehož stavbu komplikovalo mnoho překážek, podařilo zprovoznit. Doufám, že se brzy podaří dotáhnout do konce i zahájení stavby posledního úseku mezi Třánovicemi a Nebory. ŘSD už vybralo zhotovitele, teď se ještě musí dořešit čtyři stavební povolení“, řekl ministr dopravy Dan Ťok.

K největší krizi ve výstavbě obchvatu došlo na podzim loňského roku. Portugalská firma Mota-Engil, která stavěla úsek Oldřichovice – Bystřice, opustila ze dne na den staveniště s tím, že se její český partner (SDS Exmost) dostal do insolvence. Obchvatu tehdy reálně hrozilo, že zůstane nedokončený. Ministr Ťok však prostřednictvím portugalské velvyslankyně svolal jednání s vedením portugalské firmy a domluvil se na pokračování stavby.

Obchvat Třince se navíc podařilo otevřít o něco dříve, než se původně plánovalo. Při zahájení stavby v létě 2014 se předpokládalo, že první tudy pojedou až v roce 2018.

Zpočátku bude provoz na obchvatu Třince na některých místech omezený ze čtyř pruhů na dva. Důvodem je to, aby mohly proběhnout dokončovací práce. V plném provozu bude obchvat na jaře příštího roku.



Zdroj: TV Třinec

Technické údaje

Délka: 11 099 m

Cena: 2,8 mld. Kč bez DPH

Zhotovitel: IMOS Brno, a.s.; D.I.S., spol. s r.o. (kratší úsek), MOTA-ENGIL a SDS EXMOST (delší úsek)

14 mostních objektů na I/11; 5 nad I/11

3 mimoúrovňové křižovatky


 
Zpět na výpis článků