Jak se bude rozvíjet železnice v roce 2021?

Jak se bude rozvíjet železnice v roce 2021?
23.2.2021Média a tiskové zprávy

Správa železnic bude i v letošním roce pokračovat v nastaveném tempu modernizací, oprav tratí a v pokračující renovaci nádražních budov. Investice umožní rozpočet, který dosahuje 53 miliard korun. Z toho na investice je vyčleněno 31 miliard Kč, což je o 1,5 mld. Kč více než v minulém roce. Zmodernizované tratě letos celkem budou měřit 97 kilometrů, zvyšování bezpečnosti bude pokračovat na 200 železničních přejezdech a 114 nádražních budov bude v průběhu roku v rekonstrukci.

Jak se bude rozvíjet železnice v roce 2021?
„Rozpočet SFDI je pro letošní rok rekordní a odráží se i v železniční dopravě. Pokračujeme v zabezpečení železnice, jak na železničních přejezdech, tak v zavádění ETCS. Opravujeme také nádražní budovy, investice letos dosáhnou 1,7 miliardy korun. Hotové budou budovy například v Havířově nebo Strakonicích,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

V letošním roce plánuje Správa železnic také zrekonstruovat na 200 přejezdů za téměř 2 miliardy korun. Je to více, než bylo plánováno. Celkem 40 přejezdů získá ke stávající světelné signalizaci také závory; ty se budou instalovat i na dalších 30 místech, která jsou dosud zabezpečena pouze výstražnými kříži. 8 železničních přejezdů bude vybaveno kamerovým systém a 11 přejezdů bude úplně zrušeno. 

Největší akcí opravného charakteru budou letos práce na trati Rumburk – Velký Šenov za 334 milionů korun. Jejich dokončení umožní odstranění rychlostních omezení pro moderní vozidla a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob. K významným stavbám letos řadíme i opravy mezi stanicemi Kryry a Vroutek na Lounsku (190 milionů korun) nebo na dvoukolejném úseku Bystřička – Jablůnka na Vsetínsku za 173 milionů korun. Pokračovat bude rovněž rozsáhlá oprava trati Horažďovice – Žichovice.    
 
 

Tuzemskou železnici čeká rok rekordních investic.🚂 Správa železnic letos disponuje rekordním rozpočtem 53 miliard...

Zveřejnil(a) Karel Havlíček dne Úterý 23. února 2021


Výraznou proměnou projde řada výpravních budov. Na pražském hlavním nádraží bude letos dokončena rekonstrukce fasády Fantovy budovy, na kterou naváže první etapa prací v interiéru. Po dokončení projektu začnou vlastní stavební práce také na rozsáhlé výpravní budově v Pardubicích. Rozběhnou se rovněž rekonstrukce dalších objektů, např. v Táboře, ve stanici Opava západ a v Plzni na hlavním nádraží a na Jižním Předměstí. Pokračovat budou rekonstrukce nádražních budov v Berouně a v Českých Budějovicích. Dokončí se architektonicky zajímavý objekt v Havířově.   

Správa železnic bude pokračovat v realizaci zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy. Letos plánuje takto upravit následující tratě, či úseky tratí:
  •     Studenec – Velké Meziříčí 
  •     Havlíčkův Brod – Humpolec 
  •     Chrudim – Borohrádek
  •     Studénka – Bílovec 
  •     Březnice – Blatná 
  •     Nepomuk – Blatná 
  •     Zadní Třebaň – Liteň

Příklady vybraných staveb uvedených do provozu v roce 2021:
  •     Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
  •     Praha hl. n. – Praha-Hostivař
  •     Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
  •     Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
  •     Rekonstrukce žst. Sklené n. Oslavou
  •     Kolejové úpravy v žst. Žďár n. Sázavou

Zahájené stavby v letošním roce (příklady):
  • Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
  • Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa    
  • modernizace dvou úseků na trati Praha – Kladno s odbočkou na LVH, konkrétně: Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště
  •     Rekonstrukce železniční stanice Praha-Smíchov 
  •     ETCS Mosty u Jablunkova – Dětmarovice
  •     areál HZS Nymburk

Všechny stavby můžete sledovat v interaktivní mapě na webu Správy železnic

 
Zpět na výpis článků