Ministerstvo dopravy vypsalo novou soutěž na provozování Centrálního registru vozidel

Ministerstvo dopravy vypsalo novou soutěž na provozování Centrálního registru vozidel
2.6.2016Média a tiskové zprávy

Ministerstvo dopravy vypsalo otevřené výběrové řízení na provozovatele Centrálního registru vozidel. Cílem je dosáhnout co nejvýhodnějšího pořízení této služby a zároveň zajistit v dalších letech spolehlivé fungování jednoho z klíčových registrů státu.

Ministerstvo dopravy soutěž na nového provozovatele registru vozidel vypsalo už loni v dubnu. Do tendru se přihlásilo sedm uchazečů, přičemž nejlevnější nabídka představovala výraznou úsporu na provozu této služby. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale zakázku zrušil. Ministerstvo tedy nyní výběrové řízení vypisuje znovu. V zadávacích podmínkách nové soutěže MD zohlednilo výhrady antimonopolního úřadu k tomu, jak mají být definovány požadavky na vzdělání členů realizačního týmu dodavatele. Nic by tedy již nemělo bránit tomu, aby byla soutěž úspěšně dokončena.

„Centrální registr vozidel v minulosti provázela řada problémů a ministerstvo dopravy opakovaně odkládalo soutěž na jeho správce. Proto jsem hned po nástupu do funkce ustavil pracovní tým, který připravil transparentní výběrové řízení na tuto zakázku a definoval, jak by se měl systém vylepšit. Zakázku bohužel zbrzdilo řízení u antimonopolního úřadu. Chceme ale věc dotáhnout do konce,“  uvedl ministr Dan Ťok.

Délka zakázky nebude vymezená pevným časovým obdobím. Její celková cena ovšem nesmí překročit 165 milionů korun bez DPH. Po dosažení tohoto limitu bude smlouva ukončena. Pokud se stát rozhodne vyměnit provozovatele dříve, bude moci službu vypovědět ve lhůtě 12 měsíců. Smlouvu s novým provozovatelem by ministerstvo rádo uzavřelo do konce letošního roku.

Společnost spravující registr vozidel bude mít povinnost zajistit před každou významnější změnou v registru školení pro zaměstnance úřadů obcí s rozšířenou působností a další uživatele, např. městskou policii. Aby znovu nedošlo k opakování situace, kdy obce dostaly nový systém, aniž by byli úředníci dostatečně proškoleni, což se pak přenáší i na občany na přepážkách. Součástí zakázky je kromě provozování, podpory a dalšího rozvoje registru vozidel také zřízení Call Centra a Service Desk systému, vývoj a dodávka elearningových kurzů.

Zpět na výpis článků
Související články