Ministerstvo dopravy vypsalo technologicky neutrální soutěž na mýtný systém po roce 2019

Ministerstvo dopravy vypsalo technologicky neutrální soutěž na mýtný systém po roce 2019
15.6.2017Tiskové zprávy

Do nové soutěže na výběr mýtného na českých dálnicích a silnicích I. tříd se mohou hlásit zájemci. Ministerstvo dopravy totiž vypsalo v souladu s usnesením vlády zadávací řízení na provozovatele mýtného systému po roce 2019. Předpokládaná cena zakázky je necelých 29 mld. Kč na 10 let bez DPH.

Ministerstvo dopravy vypsalo technologicky neutrální soutěž na mýtný systém po roce 2019

„Pokračujeme v nápravě chyb v otázce výběru mýtného, které tu zanechaly předchozí vlády. Nejdřív jsme odblokovali situaci, aby stát vůbec mohl vypsat soutěž. Dohodli jsme se se stávajícím provozovatelem na změnách smlouvy a uvolnili cestu k tomu, že nyní můžeme vypsat technologicky neutrální soutěž, do které se mohou přihlásit všechny firmy, které o provozování mýta mají zájem,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Poprvé od problematického výběru a uzavření smlouvy a kontroverzních dodatků na dodávku a provozování mýtného v letech 2005 až 2007 je tu transparentní otevřené zadávací řízení, které neurčuje, jestli použít pro výběr mýtného od nákladních vozidel konkrétní technologii. Jestli zvítězí mikrovlnný nebo satelitní systém ukáže až vyhodnocení celé soutěže.

„Rozsah mýtného se podle rozhodnutí vlády rozšíří od roku 2020 o dalších 900,3 kilometrů silnic I. třídy. Celkem by tedy nový provozovatel mýtného systému měl vybírat poplatky na 1347 kilometrech dálnic a 1141 kilometrech silnic I. třídy,“ vysvětluje ministr.

Dohromady je očekávaná cena zakázky na 10 let v hodnotě necelých 29 miliard korun. Na přihlášení se do tendru budou mít uchazeči následující dva měsíce, vyhodnocení soutěže a uzavření smlouvy Ministerstvo dopravy předpokládá do srpna 2018. Meziročně výběr mýtného od nákladních automobilů roste. Za rok 2016 se vybralo skoro 10 miliard korun a jenom za necelou polovinu letošního roku narostl výběr mýtného o necelá 4 procenta.

Současné vedení ministerstva v čele s Danem Ťokem se vypořádalo s tím, že smlouva se stávajícím provozovatelem systému nepočítala po deseti letech se svým koncem, ani s předáním systému novému provozovateli. To se podařilo vyřešit, upravit kontrakt, prodloužit jej na maximálně tři roky a vypsat novou transparentní soutěž.


teze.png
 
Stáhněte si:
Zpět na výpis článků
Související články