Za první měsíc ostrého provozu OneTicket využilo přes 40 tisíc lidí

Za první měsíc ostrého provozu OneTicket využilo přes 40 tisíc lidí
14.1.2021Média a tiskové zprávy

Od 13. prosince loňského roku, kdy projekt OneTicket vstoupil do běžného provozu, si jednotnou jízdenku na železnici koupilo 42 816 cestujících. Celkový výnos z prodejů jízdních dokladů za toto období dosáhl 4 461 341 korun.

Za první měsíc ostrého provozu OneTicket využilo přes 40 tisíc lidí
Jedna jízdenka usnadňuje cestování na železnici bez ohledu na to, se kterým dopravcem cestující potřebuje jet. Na českou železnici vstoupili v uplynulých letech noví železniční dopravci a postupně roste počet spojů, které zajišťují. Na dálkových linkách i v regionech dnes provozuje osobní vlaky 13 různých společností. Každý dopravce má svůj tarif a také své speciální cenové nabídky. Pokud na své cestě potřebuje pasažér využít více dopravců, může si koupit pouze Jednu jízdenku a může cestovat vlakem kteréhokoli dopravce. OneTicket je také zároveň služba pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace. 

Kromě e-shopu na webu oneticket.cz je možné Jednu jízdenku zakoupit také v pokladnách prodejců, kteří jsou do systému zapojeni. Nejvíce se prodávají v pokladnách na hlavním nádraží v Praze, Plzni, Ústí nad Labem, České Lípě, Děčíně či Liberci.

„Je pochopitelné, že v době koronavirových restrikcí je obecně zájem o cestování menší. OneTicket je ale využívaná napříč všemi dopravci na celém území Česka. Zatímco ve zkušebním provozu lidé s OneTicket jezdili nejvíce se společností ARRIVA, v ostrém provozu jsou to nejčastěji České dráhy, následované firmami ARRIVA, GW Train, RegioJet, Leo Express Tenders a dalšími,“ vysvětlil Martin Opatrný, mluvčí s.p. CENDIS, který má OneTicket na starosti.

OneTicket je populární zejména u mladých a studentů. Z celkového počtu prodaných jízdenek si Jednu jízdenku se studentskou, dětskou či juniorskou slevou kopilo 15 827 lidí. Využívají ji také senioři (4 854), držitelé průkazů ZTP/ZTPP či jejich průvodci (796).

Součástí projektu Jedné jízdenky je také asistenční služba pro handicapované. Díky ní si mohou objednat přepravu s invalidním vozíkem nebo asistenci na nádražích. Služba funguje již od loňského léta a měsíčně ji využívají desítky postižených.   

Zavedení OneTicket vyplývá ze zákona o veřejných službách v přepravě cestujících (č. 194/2010 Sb.) Zatím funguje na všech spojích, které objednává stát či kraje. V letošním roce se budou postupně přidávat i spoje komerční, tedy ty, které na své podnikatelské riziko provozují jednotliví dopravci.



 
Zpět na výpis článků