Ministr dopravy Ťok: S Transparency International jsme si vyjasnili postup při zakázce na poradenstv

Ministr dopravy Ťok: S Transparency International jsme si vyjasnili postup při zakázce na poradenstv
16.10.2015Tiskové zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok se dnes setkal se zástupci Transparency International (TI), aby jim vysvětlil postup při zakázce na technicko-organizačního poradce, který ministerstvu pomůže v dalších krocích zajišťujících provoz mýtného systému po roce 2016. Ministr zástupcům TI vysvětlil, že nadále počítá se soutěží na projektového manažera velkého tendru na provoz mýta po roce 2019 a vypíše ji do konce roku.

Jsem rád, že jsme si tuto věc s Transparency International vysvětlili a jasně oddělili soutěž na poradce pro velký mýtný tendr od konzultací, které potřebujeme pro jednání s Kapschem a nastavení Evropské služby elektronického mýta. Po debatě s právníky jsme se také shodli na tom, že nepovedenou soutěž na projektového manažera z loňského roku jsme zrušili správně a šlo o jiné služby, než jaké nyní chceme po najatých odbornících,“ řekl po schůzce ministr dopravy Dan Ťok.

Přímé zadání služeb technicko-organizačního poradce společnosti Deloitte se týká hlavně podpory při současném jednání s firmou Kapsch, kde ministerstvo nevyhnutelně potřebuje asistenci odborníků, kteří znají stávající mýtný systém po technické i legislativní stránce. Tito odborníci na mýto jsou v současnosti ve společnostech Deloitte a v s ní spolupracující firmě CGI, které stát v mýtné problematice zastupovaly a poskytovaly poradenství u podobného mýtného systému i v Polsku.

Pokud jde o mýto, jsem v situaci, kdy hasím obrovský požár a snažím se celé roky odkládaný problém vyřešit. Nevybírat mýto znamená ztrátu 25 milionů korun denně, za rok je to téměř 10 miliard korun. Není moje vina, že nyní již jsme v časové tísni, ani to, že smlouvu s Kapschem někdo kdysi uzavřel tak, že vůbec nepamatuje na předání systému. Pokud máme tyto věci řádně dořešit, naplánovat přechod na nového provozovatele a zavést u nás Evropskou službu elektronického mýta, potřebujeme k tomu kvalitní experty, jinak bude stát pořád v jednáních tahat za kratší konec,“ dodal ministr dopravy.

Ke stažení: Dopis ministra dopravy řediteli Transparency International Davidu Ondráčkovi

Stáhněte si:
Zpět na výpis článků