„Nemusíme se milovat, stačí se respektovat.“ V nové kampani BESIPu si zahrál i cyklista Kreuziger

„Nemusíme se milovat, stačí se respektovat.“ V nové kampani BESIPu si zahrál i cyklista Kreuziger
7.6.2022Tiskové zprávy

Cyklisté a motoristé. To jsou zdánlivě nesmiřitelné tábory. Z obou stran přicházejí výtky, často i ostřejší slova. Přitom je to absurdní, protože dle nedávného výzkumu jezdí 66 procent lidí na kole i autem. Snížit napětí mezi oběma skupinami má nový televizní spot iniciativy Dám respekt a BESIPu, který bude v následujících týdnech vysílat Česká televize a TV Prima. V roli oddávajícího, jenž smiřuje znepřátelené rody, vystupuje desetinásobný účastník Tour de France Roman Kreuziger. Režie se ujal Radim Vaňous.

„Nemusíme se milovat, stačí se respektovat.“ V nové kampani BESIPu si zahrál i cyklista Kreuziger
Ženich-cyklista si bere nevěstu-motoristku. Mezi svatebčany je cítit nevraživost, atmosféra plná napětí a konflikt. Svatba však obě rodiny sjednotí. „V klipu záměrně přeháníme. Nevraživost i lásku. Chceme, aby se lidé zamysleli. Protože na silnicích by stačilo víc ohleduplnosti. Naše motto je jednoduché – nemusíme se milovat, stačí se respektovat,“ říká Roman Kreuziger.
 
Ve spotu vedle slavného českého závodníka účinkují také Ondřej Vrána a Lucie Vopatová jako novomanželé a Vladimír Adamczyk a Petr Kocourek v rolích klanových vůdců. Reklamu produkovaly Lucky Man Films Davida Ondříčka a umělecká skupina Blue Hour Cult.
 
Spot se inspiroval výsledky nedávného sociologického výzkumu od společnosti KANTAR, který zadaly iniciativa Dám respektBESIP a podle kterého každý druhý Čech hodnotí vztah mezi oběma tábory jako nepřátelský. „Což je paradox, vždyť většina lidí se považuje za cyklisty i řidiče zároveň. Myslíme si, že je důležité začít u sebe, nevychovávat druhého, dodržovat pravidla a respektovat se. A je jedno, zda jsem v sedle nebo za volantem,“ dodává Kreuziger.
 
„V letošním spotu jsme vsadili více na nadsázku a laskavý tón než na odstrašující pohled na dopravní nehody. Věříme, že k bezpečnějšímu prostředí na silnicích přispěje, když si uvědomíme vlastní odpovědnost vůči druhým a ubereme na aroganci a agresivitě. Vedle samotného spotu se ale společně zaměřujeme i na edukativní rovinu kampaně. Motoristům i cyklistům opakujeme důležitá pravidla, upozorňujeme je na nejrizikovější situace, které mohou skončit střetem mezi autem a kolem, připomínáme význam cykloznačení a podobně,“ řekl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.
 
Za loňský rok Policie ČR evidovala 3 994 nehod cyklistů, při kterých zemřelo 43 osob, dalších 234 se zranilo těžce, 3 141 lehce a 757 se obešlo bez zranění. Zároveň prudce vzrostl cykloprovoz na silnicích i ve městech. „Viníky nejzávažnějších nehod cyklistů jsou zhruba z poloviny sami cyklisté a z poloviny řidiči vozidel. Posílit vzájemnou ohleduplnost a bezpečné chování v silničním provozu tedy musíme u obou těchto skupin,“ zdůraznil Neřold.
 
Spot má i rozhlasovou variantu, kterou již mohou posluchači slyšet v Českém rozhlase i na regionálních stanicích. Informace včetně kvízu k ověření znalostí najdou lidé na webu www.besip.czwww.damrespekt.cz.
 

 

O iniciativě Dám respekt, Fondu zábrany škod a BESIP

Iniciativa „Dám respekt“ vznikla v roce 2019, tehdy pod názvem „1,5 metru“. Založil ji Roman Kreuziger a další osobnosti. Dlouhodobým cílem projektu je snížit počet nehod cyklistů na českých silnicích. Iniciativa je financována z Fondu zábrany škod. Roman Kreuziger vystupuje v reklamě bez nároku na honorář.
 
Samostatné oddělení BESIP Ministerstva dopravy je hlavní koordinátor preventivních aktivit ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v ČR a plnění vládní Strategie BESIP 2021–2030.
 
Fond zábrany škod je zřízen zákonem č. 168/1999 Sb. a věcně ho spravuje Česká kancelář pojistitelů, profesní organizace pojišťoven, které jsou oprávněny na území České republiky provozovat pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (povinné ručení). Tyto pojišťovny do fondu zábrany škod odvádí ročně tři procenta z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Prostředky z fondu jsou rozdělovány mezi základní složky IZS, tedy hasiče, policisty a záchranáře, ostatní složky IZS a projekty směřující ke zvýšení bezpečnosti na silnicích a programy prevence v oblasti škod z provozu vozidel.


 
Zpět na výpis článků
Související články