O víkendu půjdou k zemi tři nadjezdy na D1

O víkendu půjdou k zemi tři nadjezdy na D1
20. 4. 2017Média a tiskové zprávy

Na dálnici D1 mezi 21. a 90. kilometrem proběhne ze soboty 22. 4. na neděli 23. 4. demolice tří šířkově nevyhovujících nadjezdů. Jedná se o dva nadjezdy mezi Ostředkem a Šternovem a jeden v úseku Hořice – Koberovice. V místě je stanovena objízdná trasa. Mezi exity 34 a 49 (Ostředek – Psáře) dojde navíc od sobotních 19 hodin do nedělních 9:00 k úplné uzavírce. Práce budou probíhat v noci, aby uzavírka co nejméně zatížila řidiče.

O víkendu půjdou k zemi tři nadjezdy na D1
Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na sedmi úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Pouze dočasně při úpravě dopravního značení je sveden provoz v každém směru do jednoho pruhu. ŘSD a zhotovitelé zkracují tuto přípravnou fázi na minimum. Letos se práce na stavbě „nové D1“ dostanou do poloviny a do roku 2020 bude dálnice kompletně nová.

Bližší informace k vedení dopravy v místech dotčených bouráním nadjezdů:

D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov


1) 22. 4. 2017, 13:00 – 19:00 hod. a 23. 4. 2017, 9:00 – 15:00 hod. z důvodu provádění přípravných a dokončovací prací pro snesení nadjezdů.

Doprava ve směru Praha bude v km cca 42,9 svedena do dvou jízdních pruhů a v km cca 41,9 do jednoho provizorního jízdního pruhu. V něm bude pokračovat, částečně v protisměrném pásu, až na konec uzavírky v km cca 34,2. Na MÚK Ostředek (EXIT 34) nebude umožněn sjezd ve směru Brno – Ostředek. Na MÚK Šternov (EXIT 41) bude umožněn sjezd a nájezd ve všech směrech.

2) Úplná uzavírka dálnice mezi MÚK Ostředek a MÚK Psáře v termínu 22. 4. 2017, 19:00 hod. – 23. 4. 2017, 9:00 hod. z důvodu snášení nadjezdů.

Doprava ve směru Brno bude na MÚK Mirošovice (EXIT 21) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Hořice (EXIT 75) – MÚK Koberovice (EXIT 81) vedena po silnici I/3, dálnici D3 a silnicích I/19 a I/34 na MÚK Humpolec (EXIT 90). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Prahy může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Ostředek (EXIT 34).

Doprava ve směru Praha bude na MÚK Humpolec (EXIT 90) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Koberovice (EXIT 81) – MÚK Hořice (EXIT 75) vedena po silnicích I/34 a I/19, dálnici D3 a silnici I/3 na MÚK Mirošovice (EXIT 21). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Brna může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Koberovice (EXIT 81). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu mezi MÚK Soutice (EXIT 56) a MÚK Mirošovice (EXIT 21).

Úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov

Hlavní trasa:
délka: 7200 m
km: 34,140 – 41,340
kategorie: D 28/120
plocha vozovek: 186 699 m2
počet stavebních objektů: 28

Zhotovitel: HOCHTIEF CZ a.s. a BT Beton Technik
Předpokládaná hodnota zakázky: 1 060 000 tis. Kč (bez DPH)
Cena stavby dle smlouvy: 838 984 tis. Kč (bez DPH)
Termín modernizace: 03/2017 – 11/2018

Vedení dopravy:

D1 Modernizace – úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice

1) Uzavírka levého provizorního jízdního pruhu v pravém pásu v km cca 80,4 – 80,7 a levého provizorního jízdního pruhu v levém pásu v km cca 80,7 – 80, 4 v termínu 22. 4. 2017, 13:00 hod. – 19:00 hod. a 23. 4. 2017, 9:00 hod. – 15:00 hod. z důvodu provádění přípravných a dokončovacích prací pro snesení nadjezdu.

Doprava ve směru Brno bude v km cca 80,4 – 80,7 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu.

Doprava ve směru Praha bude v km cca 80,7 – 80,4 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu.

2) Úplná uzavírka dálnice mezi MÚK Hořice a MÚK Koberovice v termínu 22. 4. 2017, 19:00 hod. – 23. 4. 2017, 9:00 hod. z důvodu snášení nadjezdu.

Doprava ve směru Brno bude na MÚK Mirošovice (EXIT 21) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Ostředek (EXIT 34) – MÚK Psáře (EXIT 49) vedena po silnici I/3, dálnici D3 a silnicích I/19 a I/34 na MÚK Humpolec (EXIT 90). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Prahy může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Ostředek (EXIT 34). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu vedenou mezi MÚK Loket (EXIT 66) a MÚK Koberovice (EXIT 81).

Doprava ve směru Praha bude na MÚK Humpolec (EXIT 90) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Psáře (EXIT 49) – MÚK Ostředek (EXIT 34) vedena po silnicích I/34 a I/19, dálnici D3 a silnici I/3 na MÚK Mirošovice (EXIT 21). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Brna může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Koberovice (EXIT 81). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu vedenou mezi MÚK Koberovice (EXIT 81) a MÚK Loket (EXIT 66).

Úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice

Hlavní trasa:
délka: 6497 m (km 75,920–82,417)
kategorie: D 28/120
plocha vozovek: 150 612 m2
počet stavebních objektů: 28

Zhotovitel: EUROVIA + COLAS + EUROVIA Beton
Předpokládaná hodnota zakázky: 1 003 200 tis. Kč (bez DPH)
Cena stavby dle smlouvy: 841 800 tis. Kč (bez DPH)
Termín modernizace: 03/2017 – 11/2018

Informace o dopravních omezeních a uzavírkách najdou řidiči přehledně na www.dopravniinfo.cz a mohou také využít bezplatnou asistenční službu ŘSD na telefonu 800 280 281.

ŘSD zavedlo na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem bezplatnou asistenční službu pro řidiče: je zajišťována pracovníky ŘSD a funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Donedávna si řidiči kupovali dálniční známku jako zákonem nařízenou vstupenku na dálniční síť ČR, nyní mají v ceně bezplatnou asistenční pomoc přímo na dálnici. V rámci pomoci řidičům byla dálnice D1 mezi Prahou a Brnem rozdělena na 4 úseky, pro každý úsek je vyčleněno jedno vozidlo. Dojezdový čas je 20 minut.

Bližší informace k modernizaci D1 naleznete také na webu: www.novad1.cz

 
Stáhněte si:
Zpět na výpis článků