Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria. Cílem je větší spolehlivost provozu

Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria. Cílem je větší spolehlivost provozu
26.8.2022Tiskové zprávy

Systém odměňování a indikátorů vázaných na roční odměnu členům vedení Správy železnic za rok 2023 zahrnuje nová kritéria. Jejich cílem je zaměřit fungování této státní organizace nejen na investice, ale i na zajištění větší spolehlivosti železniční sítě v ČR. Na svém zasedání o tom dnes rozhodla Správní rada Správy železnic.

Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria. Cílem je větší spolehlivost provozu
„Změny systémového nastavení včetně odměňování vedení Správy železnic směřují k tomu, aby fungování této organizace bylo více proklientské. Měníme její přístup tak, že se musí více zaměřit na kvalitu služeb pro dopravce a ve výsledku i pro cestující nebo firmy. Směřujeme k tomu, abychom dokázali mnohem víc sledovat kvalitativní měřítka práce Správy železnic a celá železniční síť byla spolehlivější,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
 
Vedle plnění provozních a investičních plánů organizace ve stanovených termínech podle schváleného seznamu investic pro příslušný rok tak bude při hodnocení výkonnosti organizace hrát stejně důležitou roli i spolehlivost a propustnost železniční sítě, měřená mírou zpoždění vlaků způsobenou provozovatelem dráhy. Ukazatelem plnění kritéria bude meziroční zlepšení v procentech ve srovnání s rokem 2022. Sledováno bude rovněž snížení počtu hodin zastavení provozu z důvodu poruch zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení a jeho napájení nebo výkonnost a spolehlivost infrastruktury pro nákladní dopravu.
 
Ukazatelem výkonnosti v investiční oblasti bude plnění stanovených milníků přípravy prioritních projektů; jde o přípravu VRT i dalších klíčových konvenčních spojení, elektrizace železniční dopravní cesty, konverze napájecí soustavy a vybavení tratí systémem ETCS.
 
V organizační oblasti Správní rada požaduje, aby Správa železnic posílila roli koordinátora výluk se zapojením už do přípravy investičního plánu a samotné přípravy staveb včetně zohlednění mezinárodních záměrů a výlukové činnosti v sousedních zemích.
 
Významnou váhu v hodnocení činnosti vedení Správy železnic má do budoucna hrát rovněž zlepšení komunikace a informovanosti cestujících i dopravců o aktuálních investicích, omezeních či problémech na železniční síti a přípravě významných staveb. S veřejností by Správa železnic rovněž měla zahájit aktivní projednávání dalších úseků vysokorychlostních tratí.
 

Blíží se konec omezení na některých významných tratích

Správní rada dnes rovněž dostala informace o plánovém ukončení některých letošních výluk, které značně zkomplikovaly provoz na důležitých trasách.
 
Cestující i dopravci se mohou ještě letos těšit na otevření nového nádraží v pražských Vysočanech (říjen) a 10. prosince letošního roku skončí výluka na úseku Vysočany – Odbočka Skály.
 
Prvního listopadu skončí veškerá omezení ve Velimi, 18. prosince pak skončí jednokolejný provoz Bezpráví – Brandýs nad Orlicí na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou. V říjnu se ještě zvýší rychlost vlaků v okolí Přerova.
 
Ulehčení nastane i na trati směrem na Brno, od 11. prosince 2022 s novým jízdním řádem bude zaveden dvoukolejný provoz na trati Brno – Adamov - Blansko a vrátí se sem zatím alespoň vlaky osobní dopravy.
 
Konec výluk pomůže i na severovýchodě republiky; 9. prosince skončí výluka jedné koleje mezi Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem.
 
Na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi se bude od poloviny prosince (nový jízdní řád) jezdit až 160 kilometrů v hodině a od 12. prosince se zdvojkolejní trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora.
 


 



 
Stáhněte si:
Zpět na výpis článků
Související články