Nové funkce Portálu dopravy využily už tisíce uživatelů

Nové funkce Portálu dopravy využily už tisíce uživatelů
14.2.2024Média a tiskové zprávy

Změna vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla, vydání doplňkové tabulky s registrační značkou nebo zápis silničního vozidla do registru vozidel. To je jen část digitálních služeb v agendě vozidel, které lze nově řešit z pohodlí domova a se slevou přes Portál dopravy. Nové služby si v prvních dnech vyzkoušely již tisíce uživatelů.

Nové funkce Portálu dopravy využily už tisíce uživatelů
Od představení nových funkcích se do Portálu dopravy přihlásilo přibližně 16 000 uživatelů, z nichž přes 700 využilo nějakou formu elektronického podání a ušetřilo tak jednu cestu na úřad. Evidujeme například 200 žádostí o doplňkovou registrační značku nebo téměř 5 tisíc stáhnutí výpisů seznamu vozidel a technických údajů o vozidle.

„Jsem rád, že nasazení nových funkcí Portálu dopravy probíhá bez problémů. Nové možnosti portálu usnadňují život občanům České republiky a šetří jejich čas, který by jinak trávili návštěvou úřadů a vyplňováním formulářů. Při elektronickém podání navíc žadatelé ušetří 20 % z výše správního poplatku,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Elektronická podání ale nabízí žadateli i další výhody. O daný úkon může zažádat kdykoli z domova a nemusí se ohlížet na úřední hodiny příslušného úřadu. Při procházení elektronickou žádostí si uživatel může nastavit kontaktní údaje, přes které dostane informace o postupu vyřizování jeho požadavku. I nadále je ale možné podávat žádosti osobně přímo na úřadě.

Novinku mohou v současné době využít fyzické a fyzické podnikající osoby, už nyní ale pracujeme na jejich zpřístupnění i pro firmy. Jedná se o začátek nové éry digitalizace dopravních agend. V dalších letech chceme umožnit například také elektronickou úhradu správních poplatků nebo umožnit doručování řidičských průkazů či nové registrační značky, stejně jako při nákupu v e-shopu.

 
Zpět na výpis článků