Obecní úřady obcí s rozšířenou působností mohou od pondělí 12. 4. znovu organizovat závěrečné zkoušky. Podmínky pro znovuzavedení zkoušek odsouhlasilo Ministerstvo zdravotnictví.
Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Dnes se podařilo po půlročním omezení obnovit provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů.
V České republice je registrováno přes 10 000 osobních vozidel s externím dobíjením, z toho je přibližně 70 % bateriových elektrických vozidel (BEV) a 30 % plug-in hybridních (PHEV). Na tyto, ale i další zajímavé informace z oblasti vozidel na alternativní paliva se zaměřuje Centrum dopravního výzkumu dlouhodobě. Doprava má výrazný vliv na kvalitu životního prostředí a zdraví obyvatel. Díky sledování údajů o vývoji vozidlového parku si může každý zájemce udělat obrázek o rozvoji čisté mobility v Česku i v Evropské unii. Získané údaje k registracím a výrobě vozidel a také k dobíjecí a plnící infrastruktuře Centrum dopravního výzkumu uveřejňuje na webových stránkách sítě měst směřujících k udržitelné mobilitě s názvem CIVINET.
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) připravil spolu s Ministerstvem dopravy a státním podnikem CENDIS postup pro situace, kdy došlo omylem k nákupu elektronické dálniční známky na neexistující SPZ. Lidé si tak budou moci požádat o vrácení peněz za tyto úhrady.
Zveřejňujeme předběžné statistiky přepravy za rok 2020. Za celý loňský rok je patrný pokles osobní dopravy způsobený pandemií koronaviru. U železniční dopravy poklesl počet cestujících o 30 %, u autobusové o 35 % a nejvíce zasažena byla letecká doprava, kde počet cestujících klesl přibližně o 84 %. Konečná data budeme publikovat v ročence dopravy za rok 2020, která vyjde v červnu tohoto roku.
Zástupci Ministerstva dopravy České republiky a Ministerstva infrastruktury Polské republiky se shodují ve věci výběru optimální trasy vodního koridoru, který umožní splavnění Odry až do ČR. Varianta vodní cesty západně od Bohumína v úseku státní hranice ČR/Polsko – Koźle je na území ČR nejkratší, důsledně se vyhýbá cenným meandrům Odry a pro město Bohumín bude znamenat rozvojové možnosti a lepší protipovodňovou ochranu.