Stát podporuje větší konkurenci na železnici, ale i národního dopravce

Stát podporuje větší konkurenci na železnici, ale i národního dopravce
8. 11. 2016Média a tiskové zprávy

Vláda odsouhlasila otevírání trhu na železnici na vybraných pěti tratích, to ale neznamená, že by Ministerstvo dopravy nehájilo České dráhy. Na Žofínském fóru věnovanému železniční dopravě to řekl ministr Dan Ťok.

Stát podporuje větší konkurenci na železnici, ale i národního dopravce
Podle ministra Ťoka je častým klišé, že ministerstvo působí proti zájmům Českých drah. „Já chci zdůraznit, že zájmem ministerstva dopravy je podporovat národního dopravce ČD. Musím ale k tomu přidat, že to bude v rámci platných pravidel a směrnic,“ uvedl na Žofínském fóru ministr dopravy.

Vláda svým usnesením ze září 2014 schválila harmonogram otevírání trhu veřejných služeb na železnici prostřednictvím nabídkového řízení. „Vláda rozhodla, že se bude soutěžit pět tratí, jedna se začala soutěžit, a to sice linka R16 Plzeň – Most a i když antimonopolní úřad kvůli režijnímu jízdnému soutěž zrušil, zadali jsme napřímo objednávku této trati dopravci GW Train Regio a.s., která začne na trati jezdit od nového jízdního řádu 2016/2017,“ řekl ve svém projevu Ťok.

Další nabídková řízení probíhají na železničních linkách R14 Liberec – Pardubice, R15 Liberec – Ústí nad Labem, R5 Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb společně s linkou R20 Praha – Roudnice nad Labem – Ústí nad Labem – Děčín a na lince R17 Ostrava – Opava  - Krnov – Olomouc.

Ministr dopravy také zmínil k tématu otevírání trhu na železnici vzájemné uznávání jízdních dokladů, které provází liberalizaci železniční dopravy ve všech evropských státech a které v současnosti řeší ve svých studiích ministerstvo dopravy. Zmíněna byla i otázka financování regionální železniční dopravy, se kterou vláda počítá až do roku 2034 a za tímto účelem uzavřela s jednotlivými kraji smlouvu s pravidly na financování.



 
Stáhněte si:
Zpět na výpis článků
Dokumenty které by vás mohly zajímat
 
Související články