Začíná první fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách

Začíná první fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách
13.9.2022Tiskové zprávy

Správa železnic dnes slavnostně zahájila rekonstrukci památkově chráněné budovy teplického nádraží. První etapa, která skončí v prosinci příštího roku, zahrnuje kompletní obnovu střech včetně krovů, celé fasády a přilehlého nástupiště. Akci zrealizuje společnost Chládek & Tintěra za 236,1 milionu korun. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF) Evropské unie v rámci Národního plánu obnovy (NPO).

Začíná první fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách
„Rekonstrukce historické budovy nádraží v Teplicích měla sice začít v tomto roce, ale ukázalo se, že na ni v rozpočtu nejsou peníze a nepočítal s nimi ani návrh rozpočtu předchozí vlády. I přesto jsem slíbil hledat způsob, jak stavbu ještě v letošním roce rozběhnout,“ říká ministr dopravy Martin Kupka a dodává: „Mám velkou radost, že se to podařilo a obnova tohoto nádherného objektu může začít.“

„Velmi si cením, že se nám podařilo projekt rekonstrukce budovy v Teplicích posunout do fáze realizace. Je to totiž poslední z velkých památkově chráněných objektů, který ještě neprošel obnovou,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Cílem stavby je vrátit budově její původní vzhled. Kromě několika tisíc metrů čtverečních fasády či střech obnovíme například 59 sloupů a 350 oken,“ doplňuje Petr Suchý, ředitel stavby z litoměřické společnosti Chládek & Tintěra.

Současná výpravní budova v lázeňském městě pod Krušnými horami pochází z roku 1858. Rozsáhlý objekt byl postaven v novorománském stylu, ve své době byl také sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy.

V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a celé fasády. Budou vyměněna také všechna okna a dveře. Součástí prací bude i rekonstrukce 1. nástupiště, které bude řešeno bezbariérově se zvednutím nástupní hrany. Renovací projde také historické zastřešení nástupiště a přilehlá kolej.  

Nový vzhled budovy byl navržen po důkladném restaurátorském průzkumu a zohledňuje její památkovou ochranu. Objekt se očistí od nekvalitních dobových úprav a budou mu vráceny původní historické prvky. Navrženo je také obnovení historické barevnosti fasády kombinované s detaily v cihlové barvě, oplechování a kovové prvky budou tmavě šedé. Umělý šindel a plech na střeše nahradí šablony imitující dřívější břidlicovou krytinu.

Po dokončení první etapy rekonstrukce se nádražní budova stane reprezentativní a důstojnou součástí této městské lokality. Intenzivně pokračují také projektové práce na druhé etapě. Kromě kompletní rekonstrukce interiéru budovy bude zahrnovat například i vybudování nových parkovacích ploch nebo úprava trafostanice s instalací fotovoltaické elektrárny na její střeše.
 
Zpět na výpis článků